17 Haziran 2008 Salı

İSTANBUL BOĞAZI KARAYOLU TÜP GEÇİŞ PROJESİ

İnşaat süresi yer teslim tarihinden itibaren 3 yıl olacaktır.İnşaat tekniği olarak denizin altından kalan yerler için ileri teknoloji ürünü TBM 'lerden (Tünel Açma Makineleri), Diğer bölümler için ise ''Aç-kapa'' ve ''NATM'' (Yeni Avusturya Metodu) gibi geleneksel tünel açma yöntemlerinden yararlanılacaktır.
Denizin altında kalan Kalkanlı Esnek Tünelin ( Shield Tunnel ) inşaasında gelişmiş Tünel Açma Makineleri (Tunnel Boring Machine-TBM) kullanılacaktır.Yaklaşım tünelleri NATM ( Yeni Avusturya Tünel Açma Metodu )ve Aç-Kapa Metodu ile inşa edilecek.

TÜNELİN KARAKTERİSTİK ÖZELLİKLERİ:
Tünel 2.şer şeritli iki katlı olarak inşaa edilecektir.
Tünel yalnızca küçük otobüs,minibüs ve otomobillerin kullanımına izin verilecek şekilde tasarlanmıştır .
Toplam uzunluğu 5.5 km
Esnek Tüp tünel uzunluğu 3.34 km
Esnek Tüp tünel kesiti iç çap : 11.4 mt. Dış çap : 12.4 mt
NATM kesiti : 16 mt. (Genişlik ) x 22 mt (Yükseklik)
Aç- Kapa kesiti : 10 mt (Genişlik ) x 6 mt( Yülseklik ) Eğim % 5
Söz konusu iş için YİD olarak 30/12/2006 tarihinde ihale ilanına çıkılmış olup, 30/05/2008 tarihinde YİD olarak ihalesi yapılacaktır
Teşekkür Ederim...

Çetin Poyraz ALPER ~çpa~