6 Nisan 2009 Pazartesi

Kendi Ekseni Etrafında 24 Saatte Dönmek

Bize biliminsanları öyle demediler mi? Dünya kendi ekseni etrafında 24 saatte, Güneş'in etrafında 365 gün 6 saatte (birkaç saniye daha varmış), ayda 29 günde demediler mi? Benzer özellik Mars içinde geçerli, Mars'ta 23 saat gibi bir zamanda kendi ekseni etrafında dönüyor. Peki Dünya 24 değilde ne bilim 36 saatte kendi etrafında dönüyor olsaydı neler olurdu? Ben şu anda uyukluyorum, uykum geldi. Dün de aynı saatte uykum geldi. O zaman ben Dünya gibiyim, 24 saatte bir aynı olayları fiziksel olarak tekrarlıyorum. Peki 36 saat olsaydı bu durum, o zaman göz kapaklarım nasıl olurdu, beyin yapım nasıl olurdu? Ayakkabı numaram kaç olurdu? :) Son olarak bana "dünya dönüyor sen ne dersen de" diyorsanız. Demekte haklısınız...

Çetin Poyraz ALPER ~çpa~