7 Mart 2009 Cumartesi

Cengiz TOPEL

Cengiz Topel'i ben kıbrıs barış harekatında şehit düşmüş bilirdim yani 1974'te ve ayrıca bir Eskişehirli. Fakat bugün heykelinin altında ölüm yılı 1964 yazdığını görünce, şaşırdım. Çünkü 1964'ü görünce aklıma kanlı noel, Başbakan İsmet İNÖNÜ ve meşur Jonhson mektubu geliyor. O tarihlerde kıbrısta yaşanan olaylar üzerine Türk jetlerini adanın üstünden süzdürerek, uyarı vermişti. İşe de yaramıştı. O zamana kadar Türkiye dost bildiği Amerika'nın Sovyetler karşısında yanlız bırakma konusunda nasıl göz dağı verdiği...(mektupta) aklıma geldi. Eve geldim ve hemen araştırdım. Şehit Yüzbaşı Cengiz Topel 1964 yılında hükümetin emriyle 1. hava ana jet üssüden (Eskişehir) havalarak adanın üstünde tur atıp dönecekti fakat Rumlar (EOKA) uçağı yerden vurarak düşürmüşler. Yüzbaşı paraşütle kurtulmuş fakat esir düşerek askeri bilgiye göre Rumların yaptığı işkenceler sonucu hayatını  kaybederek, şehit düşmüş. 
Bugün Eskişehir gibi birçok şehirde cadde ve okullara ismi verilerek yaşatılmaktadır. Onu ve diğer vatanı için canlarını vermiş bütün şehitlerimizi saygı ile anıyoruz.

Çetin Poyraz ALPER ~çpa~