6 Ocak 2009 Salı

Gerçekçi Olmak

Bitmek bilmez Toprak İşleri ödevimi yapıyodum. Aklıma çevresel etmelerin etkisiyle bir şeyler geldi ve güldüm, sizlerle paylaşim dedim.
Gerçekçi Olmak? Sizce nedir bu? Benim için olan tanımı; ne dersen de, dediğinle yaptığının bir olmasıdır. Bir başka değişle; o, bu, şu şöyle böyle ama sen de  başka zaman öyle olma durumu(biraz saçmaladım ama)... Bu gibi tanımlar aklıma geliyor. Tanım olarak dediğim ne ise onu hiç bir durumdan korkmadan uygulamak diyorum...Bu tanımımları daha da genişetmemiz mümkün tabi, sizlerden de yorum alabilirim. Eksikler varsa değiştirebilirimde, fakat hepimizin ana düşüncesi bu yönde olduğuna inanıyorum. Sizlere bir kez daha soruyorum kusura bakmayın ; siz bu tip bir olayla karşılaşırsanız ne yaparsınız? Gerçekçi olmak güzeldir çünkü insanların sana güveni böyle şekilde olur, en azından benim için öyle. Bu yüzden hızlı karar vermemek gerektiğini söylerim. Belki o an sinir anında kişinin ağzından türlü türlü belki de anlamsız sözcükler çıkabilirir. Bu yüzden de daha sonra kişi bunu unutup farklı davranabilir. Belki kişi bundan pişman da olabilir. Düzeltmek için kendi ona karşı, kabuk bile değiştirebilir. Fakat şu var ki o tarafı kendince tamir ederken peki bilmeden de olsa bir başkasının gözünde (bu durumlar bence böyledir) GERÇEKÇİLİĞİNİ kaybettiğidir. Zor işler bunlar.
Bence kendimizi yeterince geliştirmeden, yeterli tecrübe ve birikime sahip olmadan ; hızlı karar vermemek gerek.

Çetin Poyraz ALPER