18 Şubat 2008 Pazartesi

ANKARA - İSTANBUL HIZLI ŞİMENDİFER PROJESİ

Merhaba arkadaşlar ben bir demiryolu hayranıyım ve sizlere ülkemizin en büyük projelerinden biri olan Ankara-İstanbul hızlı tren hattını tanıtmaktan onur duyarım...
ANKARA-İSTANBUL HIZLI TREN Projesi nedir?
Hızlı Tren Projesi, Ankara-İstanbul arasındaki mevcut hattan bağımsız 250 km/saat hıza uygun, tamamı elektrikli, sinyalli yeni çift hattı hızlı demiryolu yapımını içermektedir.
Projenin toplam uzunluğu 533 km . olup, Projenin kesimlerini ;
• Ankara-Sincan ( 24 Km .)
• Sincan-Esenkent ( 15 Km .)
• Esenkent-Eskişehir ( 206 Km .)
• Eskişehir - Inönü ( 30 Km .)
• İnönü-Vezirhan ( 54 km )
• Vezirhan- Köseköy 104 Km .)
• Köseköy - Gebze ( 56 km ) oluşturmaktadır.
44 km ' Lik Gebze-Haydarpaşa kesimi ise Marmaray projesi ile yüzeysel metroya dönüşeceğinden Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'ne dahil edilmemiştir.

Proje kapsamında ayrıca Ankara Hızlı Tren Garı inşası ve 10 set hızlı tren temini işleri yer alıyor.


PROJENİN AMACI

• Ankara ve İstanbul arasında çift hatlı, elektrikli, sinyalli, 250 km hıza uygun hızlı demiryolu inşa edilerek hızlı, konforlu, güvenli bir ulaşım imkanı yaratmak

• Yolcu taşımacılığında yaklaşık % 10 olan demiryolu payını % 78'e çıkartmak.

• Ankara-İstanbul arasındaki seyahat süresinin azaltmak

PROJENİN YAPILMASI İLE NELER GERÇEKLEŞECEK

• Karayolu, demiryolu ve havayolu trafiği açısından en yoğun yolcu ve yük aksı olan Ankara- İstanbul hattında demiryolunun rekabet şansı artarak, yolcu payı %10'dan %78'e yükselecek

• Ankara-İstanbul hattında, demiryolu ile ortalama 7 saat, karayolu ile 5-6 saat, havayolu ile merkezden merkeze ve servis araçlarını kullanmak koşuluyla 3-4,5 saatlik seyir süresi Esenkent- Eskişehir kesiminin devreye girmesiyle;

• Ankara-İstanbul 4-4,5 saate,

• Ankara-Eskişehir l saate inerken,

• Ankara-İzmir hattındaki seyahat süresi de kısalacak

• Esenkent-İnönü ve İnönü-Köseköy'ün, her iki etabın 2008'de devreye girmesiyle;

• Ankara-İstanbul 3 saate,

• Ankara-Gebze 2 saat 30 dakikaya inecek.

• Seyahat süresindeki bu önemli zaman tasarrufu, kentleri adeta birbirinin banliyösü haline ge­tirecek, eğitim ve iş gibi zorunlu nedenlerle farklı kentte ikamet edenlere günübirlik gidip gelme fırsatı sunacak.

• Kentler arasındaki ekonomik, sosyal ve kültürel etkileşim artacak.

• Marmaray ile entegre edilerek, Avrupa'dan Asya'ya kesintisiz yolcu taşımacılığı yapılacak.

• Diğer hızlı tren projeleri de devreye girdiğinde, ülkemizin önemli hatlarında hızlı tren ağları oluşacak.

• Mevcut hattan ayrı olarak inşa edilen çift hatlı hızlı tren hattı, yük ve diğer trenler için korunan mevcut hattın kapasitesini artıracak, bu diğer hatlara da olumlu yansıyacak.

• Her geçen gün kentleşme oranı artan, sanayileşen ülkemiz çağdaş toplu taşıma araca olan hızlı trenle, 21. yüzyıla, "Yeni Demiryolu Çağı"na önemli bir adım atmış olacak.

• Avrupa Birliği'ne üyelik sürecinde olan ülkemiz, ulaşım altyapısıyla da bu sürece hazırlanmış olacak.

• Toplu taşımada en çağdaş taşıma sistemi olan, petrole bağımlı olmayan, yapım maliyeti düşük, kullanım ömrü uzun, otoyollara göre daha az arazi kullanan, çevre kirliğine yol açmayan demiry­olunun, çağı yakalamasıyla birlikte rekabet gücü ve ulaşım payı artacak; dengeli ulaşım sistemi, ekonomiden sosyal kültürel hayatımıza kadar birçok olumlu etkiler yapacak.

• Hızlı tren çağı ile önü açılan demiryolları geliştikçe, Türk halkı demiryolu ulaşım sistemini daha iyi tanıyacak ve ona sahip çıkacak.

Türkiye yüksek hızlı tren işletmeciliği yapan Avrupa'da 6. Dünya'da 8. ülke olacak...

Kaynak; TCDD
Teşekkür Ederim...
Çetin Poyraz ALPER ~çpa~