9 Eylül 2008 Salı

Birikim ve Üretim

Merhabalar, Eskişehirdeyim ve 5. dönemime başlayacam. Şimdi stajımın bir ayağı olan Orhan TAŞKIN 'ın her sabah "Günaydın çocuklar" dediği Topografya stajındayım. İyi gidiyo ben araziyi severim zaten. Grupta iyi diyebilirim. Allah'a şükür. Elhamdürillah, vs

Geçen pazar benim Türkçe Yaşam Dergisi yayın grubu ile bir araya geldik diyebiliriz ve her pazar bir araya geleceğiz, başka işler çıkmazsa tabii. Geldik diyebiliri dedim çünkü okul konusunda daha erkenciyiz, 15 Eylül sonrası artık. Dergimizin son sayısı (8.Sayı) olan Eylül-Ekim sayısı bayilerde, tükenmeden alın:)

O gün güzel şeyler konuştuk. Tabii siyasette konuştuk, Deniz Feneri dedik, Erdoğan dedik, Baysal dedik. Ama orada güzel bişe olduğunu söylediler. Bir tartışma bir sunum olacağını her hafta pazar günleri...Konu ne biliyo musunuz, Kitap yanlış okumadınız Kitap ve Kitaplar...

Ben çok sevdim. Her hafta daha önceden belirlenen yere kadar kitabın bölüm veya bölümleri okunacak. Sonra okunan yerler tartışmaya açılacak isteyen arkadaşlar sunum yapacaklar. Belki ilerde ben de yapabilirim. Niye olmasın. Okuldan vakit bulursam. Güzel bir uğraş geldi bana. Geçen Eskişehir/ Odunpazarı belediyesi OMEK adı altında ücretsiz halk eğitim kursları açıyor (Eskişehirin sevdiğim yönlerinden biridir bu). Güzel konuşma ve diksiyon kursuna yazıldım. Hafta sonları gitmeyi planlıyorum. Böylece kursta öğrendiklerimi yukarda bahsettiğim sunumda ve tartışmada pekiştirmeyi düşünüyorum. İyi bir fırsat çıktı karşıma gibi geliyor bana, bakalım hayırlısı.

Bu arada Topluluk Türkiyede yeni kurulmuş. Adı Türkiye Kitap Topluluğu şubeleri bile var Ankara, Eskişehir, Bursa, Manisa (İsmini unuttum ama bir köyde evet bir köyde çok güzel dimi) ve İzmir( 3 şubesi var çok kalabalık diyolar Konak-Karşıyaka-Bornova). Tabi şubeler başka kitaplar belirleyerek bu tartışma ve sunumu hazırlıyolar. Biz Türk Tarihini araştırıyoruz. Bu konu hakkında kitaplar okuyoruz. Arkadaşlar daha önce başlamışlar. Ben de onlara katıldım ve bir kitap bile verdiler. Burada güzel olan kitapları toptan getirterek %50 ye kadar ucuz ve indirimli alabilmemiz.

Türkiye gördüğüm şu zaman karanlık bir zaman. Elimden şu an için bir şeyler gelmesede yarın için güçlenip, gerekli bilgi birikimine sahip olarak üzerime düşen ibadeti yapacağım. Benim için ibadet, ekmeğini yediğim vatana hizmettir. İnşallah herşeyin hayırlısı olur.
Sizleride bekleriz arkadaşlar...

Teşekkür Ederim...

Çetin Poyraz ALPER ~çpa~