31 Mayıs 2008 Cumartesi

Google SketchUP

Google SketchUp programı aynı 3ds Max gibi bir program. Öğrenmeside kolay gibi en azından 3ds Max gibi değil. Ben bu proramı bir kısmını öğrendim. Kursa falan gitmedim kendi fakültemde T. Resim dersinde Şafak Hocam ben ve arkadaşlarıma derste anlattı hatta bizlere ödevler bile verdi. Bu konuda ona çok teşekkür ederim. Biraz zorladı bizleri ama sonuçta öğrendim. Aşağıda yaptığım ödevin bir görüntüsü mevcuttur.
Programa gelince google un yaptığı yani ben burada da varım dedirten bir atak. Üstelik ücretsiz de , paralı versiyonuda var onun fiyatıda yaklaşık 599 dolar gibi bir şey. Helal olsun. Ama programın eksikleri yok değil. Render yok mesela onu yapmak için ayrı bir program yaması yüklemesi yapmanız gerekiyor. Ayrıca program mesela 3ds max de yaptığınız bir çalışmayı google SketchUpa atabiliyosuz fakat işin tam tersi mümkün değil. Google SketchUp ta yaptığınız bir çalışmayı 3ds maxe atamıyosunuz onu yapmamız için satın alma işlemini uyguluyoruz. yani bu işlem beleş değil. Ama paralı da olsa 3dres Max gibi binlerce dolar değil.
Bir güzel yanıda 3D Warehouse a girdiğimizde kısacası google arama motoru gibi bizlere güzel örnekler getiriyor. kapı, pencere, döşeme, ağaç veya yapılmış sketchupta bir binayı orada aradığımzda o binanın 3 boyutlu görüntüsüne ulaşabiliyoruz ve bilgisayarımıza indirebiliyoruz. Hatta bizim yaptığımız bir çalışmayı oraya biz gönderip yayınlayabiliyoruz. Geneli itibari ile aramalar hep ingilizce fakat biz kendi dilimizde de bunu yayınlayabiliyoruz. Fakat Türkiyede bunu bilen pek olmadığı için Türkçe aramamızda pek fazla sonuç elde edemiyoruz. Örneğin orada ben TCDD Eskişehir garını arattım ve 3 boyutlu olarak indirdim. Bu olaya bayılıyorum.

Benim bildiğim en kötü yönü ise programa her eklediğin ağaç, çimen, çayır vs programı zorlamaya başlıyo. Ben ekran kartına bağlıyom bunu ram diye düşünüyodum ama ram kullanımında herhangi bir artış yok. O yüzden bu tür eklemeleri en son aşamada yapmakta fayda var yoksa benim gibi sonraya bıraktığınız da pencere kapıyı oraya yerleştiremezsiniz. Ödevi benim gibi eksiz teslim edersiniz.
Hatta Google Earth te adres üzerinde bunu 3 boyutlu olarak yayınlayabiliyosunuz ne güzel dimi kendi evini yapıp orada 3 boyutlu olarak göstermek.

Derste ödev olarak aldığım evini görünüşü

Yukarıdaki görünüme benzettiğim Google SketchUpta yaptığım görünüm

http://sketchup.google.com/download bu adresten Google SketchUpı indirebilirsiniz.

http://sketchup.google.com/3dwarehouse buradan da yukarıda bahsettiğim herşeyi bulabilirsiniz.

Teşekkür Ederim...

Çetin Poyraz ALPER ~çpa~